Schoolmaatschappelijk werk

De schoolmaatschappelijk werker biedt ondersteuning als het met uw kind even niet lekker gaat. Er wordt altijd, samen met u als ouder, gekeken naar welke ondersteuning het beste past.

• Vindt uw kind het lastig om voor zichzelf op te komen? (hier bieden wij de bikkeltraining en of brugklastraining aan)
  • Gaat uw kind met tegenzin naar school door bijvoorbeeld pestgedrag?
  • Gaan schoolprestaties achteruit?
  • Of zijn u en uw partner uit elkaar en moet uw kind wennen aan deze verandering?
Elke ouder komt in de opvoeding wel eens lastige situaties tegen, bijvoorbeeld:
  • Boze buien
  • Verlies van een dierbare
  • Een veranderende thuissituatie door bijvoorbeeld een echtscheiding
  • Opstandige pubers
  • Gebruik van media
Ieder kind is uniek en er zijn meerdere manieren van opvoeding. Dat maakt opvoeden niet altijd even eenvoudig.
Hoe komt u in contact met mij:
  • Via de intern begeleider (ib-er) van school.
  • Mailen, bellen, sms-en of whatsappen naar:

Soms is één gesprek al voldoende. Soms zijn er meer gesprekken nodig. Ook blijkt soms dat er andere hulp nodig is. Samen met u zoeken we een oplossing die bij uw kind, bij u en de school past.
De hulp van schoolmaatschappelijk werk is geheel vertrouwelijk en gratis. Heeft u vragen naar aanleiding van de bericht. Neem dan vooral even contact op, dan ik het u verder uitleggen.